برندینگ با راهکارهای ۳۶۰ درجه!

بدون شک هویت یک کسب‌وکار است که مشتری را وفادار خود می‌کند و منجر به خلق چیزی به نام -برند- می‌شود. حساسیت در مدیریت آنچه که هویت یک کسب‌وکار را شکل می‌دهد به قدری زیاد است که پای گروه ها و شرکت‌های -اینتراکتیو- به موضوع باز می‌شود. شرکت‌های اینتراکتیو به شرکت‌هایی گفته می‌شود که فرایند برندینگ یک کسب‌وکار را با بیشترین تاکید بر عنصر خلاقیت پی ریزی می‌کنند و یا به عبارتی با نگاهی ۳۶۰ درجه! فرایند برندینگ را انجام می‌دهند.

در این نوشتار نگاهی کلی می اندازیم به سرویس‌های ارائه شده توسط گروه ها و شرکت‌های اینتراکتیو.

تا بحال شطرنج بازی کرده‌اید؟

تدوین استراتژی، اولین و مهمترین گام در تعریف مجموعه خدمات یک شرکت اینتراکتیو است. هیچ کسب ‌وکاری نمی‌تواند بدون در دست داشتن نقشه راه در روند برندینگ به خوبی پیش برود و مطمئناً تفکر استراتژیک همان چیزی است که از شرکت‌های بزرگ به یادگار می‌ماند.

شرکت های اینتراکتیو با تشکیل اتاق‌های فکر متعدد و شناخت کامل کسب‌ وکار، استراتژی‌ برند را شکل می‌دهند. این استراتژی شامل طرح ریزی برای کلیات برند، معماری اطلاعات و تجربه کاربری (UX)، کمپین‌های تبلیغاتی، استراتژی محتوا و موارد دیگری از این دست است.

درخشش ابدی یک ذهن

استراتژی‌ شما هرقدر هم که دقیق و خلاقانه باشد باید خروجی بصری و کاربردی داشته باشد. خلاقیت هرچند واژه‌ای است که زیاد به کار برده می‌شود ولی با نگاهی به اطرافمان به کم بودن پروژه‌هایی که خروجی یک خلاقیت ناب باشند پی می‌بریم.

یک گروه یا شرکت اینتراکتیو در فاز دوم از فرایند برندینگ خود به طراحی لوگو، طراحی و پیاده سازی سایت، طراحی بروشورهای تبلیغاتی، برنامه‌های کاربردی، تیزرهای ویدیویی و … می‌پردازد. ولی به یاد داشته باشید که همه اینها بر پایه یک استراتژی‌ مشخص و با خلاقیت محض ایجاد شده اند.

هدف رفتن است و باز هم رفتن

بعد از پیاده سازی هرآنچه که لازم داشتیم، زمان توزیع و استفاده صحیح از آنها فرا رسیده است. از این پس فرایند برندینگ اینترنتی محصولات و خدماتمان آغاز می‌شود و با استفاده از ابزارهایی مانند SEO، سرویس‌های کلیکی، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و … برندمان را شکل می‌دهیم.
در این گام توسعه نقش کلیدی را ایفا می‌کند. به این منظور که قرار نیست روندی که در مرحله‌ سوم ادامه پیدا می‌کند یک بار و برای همیشه باشد بلکه مانند یک چرخه فعال روز به روز بزرگتر می‌شود.

در فرصت های بعدی با شرح جزئیات و مثال‌های بیشتر با گروه ها و شرکت‌های اینتراکتیو و خدمات هیجان‌انگیز‌شان که می‌تواند کسب‌وکارهای مختلف را دگرگون کند، آشنا می‌شویم.

پیشنهاد می کنم بخوانید: برای موفقیت برندتان داستان بگویید!

اگر از این مطلب لذت بردید، برای دریافت مطالب مشابه در صندوق ایمیل خود اینجا را کلیک کرده و مشترک شوید >

ثبت یک نظر